Esport to forma rywalizacji, w której przedmiotem działań zawodników są gry komputerowe. Pierwszy turniej odbył się na przełomie lat 80/90, a pierwsza profesjonalna liga powstała w 1997 roku w USA.

Dziś esport to rozwinięta machina z udziałem sponsorów, kontraktami dla graczy oraz transferami między teamami. Firma Newzoo oszacowała, że w 2019 roku esportem będzie interesować się około 345 milionów osób. Dotychczasowa pula nagród największego turnieju wyniosła 20 mln $.

Świat wyścigów właśnie wkracza na profesjonalny i skomercjalizowany poziom esportu. Świadczy o tym zaangażowanie największych marek i serii wyścigowych na świecie: Formula 1, WRC, Blancpain GT Series, WEC, Porsche i wielu innych.

Simracing w skrócie oznacza symulację jazdy wyścigowej z zachowaniem wszelkich możliwych do odtworzenia warunków, w jakich prowadzone są prawdziwe wyścigi. Do symulowania wirtualnych wyścigów używa się profesjonalnego oprogramowania komputerowego, jakim są symulatory.

Zalety symulatorów:

— realistyczne odwzorowanie fizyki aut
— dobry trening psychiczny i motoryczny
— tanie narzędzie treningowe
— oszczędność czasu
— możliwość przetestowania wielu ustawień w różnych warunkach pogodowych

Warto wspomnieć, że ten segment motorsportu rozwija się w najszybszym tempie. Ciężko sobie wyobrazić profesjonalny zespół wyścigowy, który nie ma w swojej siedzibie symulatora.

Dane techniczne:

— 3 x TV LED 49″ Curved – dla dobrej widoczności i poprawy realizmu perspektywy
— baza kierownicy Fanatec Clubsport V2.5 – dla realnych doznań pracy układu kierowniczego
— koło kierownicy replika BMW M3 GT2 + wolant w stylu F1
— hydrauliczna topowa pedaliera Tilton T600 – dla realnego uczucia pracy pedałów hamulca, gazu, sprzęgła
— homologowany przez FIA fotel Mirco RS2 – dla komfortu jazdy i autentycznej pozycji za kierownicą
— komputer PC pozwalający na obsługę panoramicznego obrazu z 3 x TV
— sztywna i stabilna konstrukcja symulatora z regulacją pozycji fotela, pedaliery oraz kierownicy